Veel sites van verschillende SEO-bedrijven hebben een knop “Bestel een audit”. En vaak klikken ze er gedachteloos op, gewoon omdat ze het kunnen. Maar niet iedereen begrijpt hoeveel ze deze audit nodig hebben. Laten we meteen definiëren wat audits zijn: Vrij. Ze zijn eenvoudiger, raken de basispunten van optimalisatie en grove overtredingen aan. Betaald. In wezen is het doel van een betaalde audit om diepgaand naar een probleem te zoeken. Hier hebben we statistieken en webmasters-gegevens nodig voor een grondige analyse. Laten we, om direct over de audits zelf te praten, meteen de cases analyseren wanneer het nog absoluut niet nodig is. Er is geen geld voor verbeteringen en optimalisatie Naar onze mening is het redelijk dat als niemand toch iets met de site gaat doen, omdat er geen geld is om specialisten te betalen, de audit zeker niet zal helpen. Bovendien kost het de tijd van de voorbereiding van het bedrijf. Een audit kan aantonen dat er een breed scala aan werkzaamheden op de locatie nodig is, dus wees voorbereid op het feit dat er investeringen nodig zullen zijn. SEO-promotie vereist financiële investeringenSeizoensgebonden Er zijn bronnen gemaakt voor een specifiek seizoen. Het heeft geen zin om een cheque voor optimalisatie voor hen te bestellen, aangezien het lang zal duren voordat de site bezoekersposities in de TOP 10 inneemt. Hoogstwaarschijnlijk zal de site op dit punt eenvoudigweg zijn relevantie verliezen, voor dergelijke projecten raden we contextueel adverteren aan. Verouderde site Als uw site de oorsprong en ontwikkeling van Runet heeft gezien en in dezelfde stijl, ontwerp en presentatie is gebleven, dan heeft u eenvoudigweg nog geen audit nodig, omdat het al duidelijk is dat u de bron moet moderniseren. Problemen kunnen niet alleen qua ontwerp zitten, maar ook in het oude CMS en het ontbreken van de benodigde functionaliteit. Handige audit De audit voor de site zal grotendeels zijn vruchten afwerpen. Zelfs als de cliënt niet bijzonder thuis is, kunnen de basispunten die de promotie belemmeren hem telefonisch of tijdens een persoonlijk gesprek nader worden uitgelegd. Jonge site Er is een wijdverbreide overtuiging dat audit en SEO niet nodig zijn voor een jonge website. Dit is niet waar. Het is beter als de bron onmiddellijk correct wordt geoptimaliseerd, de zoekmachines deze correct indexeren en belangrijke pagina’s echt in de zoekresultaten terechtkomen. Het publiceren van een nieuwe site sluit indexeringsfouten niet uit Alleen adverteren Voor sites die actief advertenties gebruiken, is optimalisatie ook nuttig. Ten eerste gaat de gebruiker naar een meer gedetailleerde pagina, en ten tweede houdt Google AdWords rekening met de relevantie van de pagina en dit heeft invloed op de kosten per klik. Als het advertentieonderwerp erg competitief is, kan het prijsverschil merkbaar zijn na de eerste maand van het hoofdwerk. Slechte prestatie Wanneer een klant slechte statistieken ziet, een groot percentage bounces, denkt hij vaak dat de site nog niet klaar is voor promotie, dat is jammer. Maar het is een audit die deze redenen voor lage overgangen soms kan onthullen. Alles kan eenvoudig worden opgelost. Het thema van de site impliceert bijvoorbeeld bestellingen via een smartphone (pizza bestellen, een taxi bellen, enz.), En de site is óf helemaal niet geoptimaliseerd voor mobiel, óf er zijn problemen met het weergeven van functionele elementen. Merknaam Merkgerelateerde sites gaan er vaak van uit dat ze goed verkeer zullen genereren voor merkgerelateerde zoekopdrachten. Maar let op, zelfs de sites van grote winkelketens hebben een site die is geoptimaliseerd voor verschillende regio’s, waarnaar wordt gezocht door algemene, hoogfrequente zoekopdrachten. Bovendien kan de naam van het bedrijf overlappen met andere namen, items en services die de site weghalen van de eerste pagina of zelfs voorbij de TOP 50. Geen doel Soms laat een klant zich bij het maken van een website niet leiden door een specifiek doel of strategie. De site is gemaakt omdat bijna iedereen hem nu heeft. Het zal hoogstwaarschijnlijk fungeren als een “stoffig boek” op de internetplank. Om de klant te helpen beslissen over de ontwikkeling van de site: het doel van een visitekaartje van een bedrijf, een verkoopwinkel of kennis van gebruikers met de lijst met aangeboden diensten, zal een deskundige audit helpen. Welke componenten ontbreken, of de inhoud voldoende is, of de benodigde functionaliteit is geïmplementeerd – al deze antwoorden zullen worden gegeven tijdens een grondige controle van de bron. Genoeg programmeur Een andere misvatting is dat om de site te optimaliseren, het soms voldoende is om enkele wijzigingen aan te brengen “zoals iedereen”, en de jongen-programmeur van de buurman zal deze taak aan. Gelukkig of helaas is dit niet het geval. SEO is een complex van werken dat een hele reeks diensten omvat. Ze worden allemaal opeenvolgend en gedurende meer dan een maand gedaan. De resultaten worden frequent geanalyseerd en de strategie kan meer dan eens worden bijgesteld. Het is nauwelijks mogelijk om het hulpmiddel volledig te ontwikkelen door het periodiek aan te vullen met alleen deze of gene informatie. Wat te geloven en wat niet? Er zijn veel verschillende geruchten over audits, optimalisatie en zoekmachine-promotie in het algemeen. Laten we eens kijken naar de meest voorkomende gevallen die klanten en klanten erkennen. Ik mezelf. Dit is precies het geval dat tot een aantal problemen en fouten kan leiden. Na een onjuiste audit te hebben uitgevoerd (dat wil zeggen, valse aanbevelingen te hebben gegenereerd) in sommige services van derden die geen rekening houden met het thema van de site, de functies en de concurrerende omgeving, kunnen deze bewerkingen worden uitgevoerd. En het kan erg moeilijk zijn om dergelijke fouten later te corrigeren. Waarom zo lang? Een goede audit wordt gedaan door een specialist, zonder kant-en-klare uploads van resultaten om de optimalisatie te verbeteren. Om dergelijk werk uit te voeren, moet u stap voor stap alle aspecten van de site bestuderen, van technisch tot analyse van statistieken en webvisor. Het is niet altijd zo duidelijk om te begrijpen wat de perceptie van de bron door de gebruikers belemmert. De regio doet er niet toe. De regio is belangrijk voor promotie. Dezelfde website zal in verschillende regio’s anders scoren. Hoe komt dit? Het hangt af van de competitieve omgeving. Zelfs dezelfde tekst kan in de ene stad als nuttig worden herkend en in een andere als spam. De drempel van “correctheid” wordt bepaald door sites die vechten voor plaatsen in de TOP en gebruikersgedrag. De uitgifte in verschillende regio’s kan fundamenteel verschillen U hoeft niet meer dan 1 audit uit te voeren. Tijdens de werking van de site kan er zich verschillende technische rommel ophopen, of de competitieve omgeving en de PS-rangschikkingsformules kunnen veranderen. Dan kunnen de gewenste TOP-posities verloren gaan en is het onwaarschijnlijk dat ze deze kunnen teruggeven. Audit in plaats van promotie. Velen denken vaak dat een audit een heel promotiecomplex volledig zal vervangen. Heeft u wijzigingen aangebracht – is de site gegroeid? Dit is niet waar. De audit heeft een beperkte lijst van werken gericht op het identificeren van problemen. Het biedt geen volledig promotieplan. Bovendien moeten aanpassingen in de dosering worden aangebracht en moet de site worden bijgewerkt, rekening houdend met de huidige wijzigingen in de aanbevelingen van zoekmachines. Resultaat: Gebruik de gegevens die uit de audit zijn verkregen correct. Dit is geen promotiehandleiding, dit is de mening van een probleemdeskundige. De audit zal helpen om een duidelijk beeld te krijgen van wat er nu is en waarmee gewerkt moet worden. Zelfs een nieuwe kant-en-klare website kan een hele reeks problemen hebben, om nog maar te zwijgen van oude vervuilde winkels, waarbij de relevantie van de geplaatste informatie in het geding is. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |